Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas leida parimaid töötajaid?

    Karjäärimessidel osalemine on oluline osa tugeva brändi kujundamisest.Foto: Raul Mee

    Töötajatest sõltub organisatsiooni edu, jätkusuutlikkus ja konkurentsivõime, kuid parimate ja sobivamate töötajate leidmiseks ei piisa ainult suurepärasest toote või teenuse brändist, vaid oluline on ka tööandja bränd.

    Töötajad on varasemast teadlikumad nii turuvõimalustest kui ka enda väärtusest, mistõttu on kasvanud ootused tööandjatele. Selleks, et omada pühendunud töötajaid ning olla ihaldusväärne tööandja potentsiaalsete töötajate hulgas, on vaja tunda oma töötajaid ja tulevaste töötajate sihtrühmi.

    Mis kasu on tööandja brändist?

    Tugeva tööandja bränd vähendab kaugemas perspektiivis kulusid ja suurendab tulusid.

    Töötajate pühendumus ja lojaalsus kasvab. Mida tugevam on side tööandjaga, seda pühendunumad, lojaalsemad on töötajad. Seda edukam on firma.

    Värbamiskulu vähenemine. Mainekal ettevõttel on kergem leida ja valida parimaid spetsialiste kõige kuluefektiivsemal moel.

    Ettevõtte finantstulemused. Suurema pühendumusega kasvavad käive ja kasum. Pühendunud töötajad panustavad ettevõttesse rohkem ja nende lahkumise tõenäosus on märksa väiksem kui mittepühendunud töötajatel.

    Tarbija rahulolu ja toodeteteenuste turundus. Tarbija rahulolu on tihedalt seotud teeninduskvaliteediga, mis sõltub sellest, kuidas töötajad käituvad klientide ja tarbijatega. Töötajad on ettevõtte saadikud ning brändi, toodete, teenuste ja sõnumite levitajad. Seega loob nende siiras ja otsekohene infovahetus olulist lisaväärtust.

    Igal organisatsioonil on tööandja maine, ka neil, kes sellega teadlikult ei tegele. Selliselt tekkinud mainet on keeruline juhtida, kuna see pole lõimitud ettevõtte kui tervikuga, vaid on tekkinud üksikute tegevuste tulemusel. Tööandja kuvand oleneb hulgast teguritest, mida on keeruline hallata strateegilise lähenemiseta.
    Oluline, mis toimub sees
    Tugev bränd koosneb tugevast sisemisest ja välimisest tööandja kuvandist ning neid siduvast strateegiast. Sisemine tööandja bränd ehk ettevõtte sisemine nägu väljendab, kuidas töötajad tunnetavad ettevõtet tööandjana.
    Tööandja kuvandi kandjad on kõik organisatsiooni töötajad, alustades tippjuhist ja lõpetades näiteks osaajaga lihtsama töö tegijaga, kes peegeldab oma töötamiskogemusi enda lähiringile. Samal ajal juhid jagavad seda kogemust märksa laiemale ringkonnale.
    Sisemist tööandja kuvandit aitab edasi anda organisatsiooni väärtuspakkumine. See sisaldab rahalisi ja mitterahalisi tegureid, mis muudavad ettevõtte ainulaadseks ja unikaalseks, aitavad eristada konkurentidest ning on olulised töötajatele ja atraktiivsed potentsiaalsetele töötajatele.
    Lisahüvede pakkumiseks tuleb tunda olemasolevaid ja võimalike tulevaste töötajate rühmi. Mõnele inimesele võib olla paindlik tööaeg kõige olulisem. Teisele on tähtis töö sotsiaalne ja ühiskondlik mõju. Kolmas väärtustab tulemustasu, mis vastab tema pingutusele.
    Vaata, mis toimub väljas
    Välimine tööandja bränd ehk ettevõtte väline nägu väljendab seda, kuidas ettevõtet tajutakse väljastpoolt: millisena näevad ettevõtet seal mittetöötavad inimesed, avalikkus ja potentsiaalsed tulevased töötajad. Selleks, et saavutada välimise brändinguga eelistatuima tööandja kuvand, tuleb tuvastada huvitav sihtrühm, tegurid, mida see sihtrühm peab tööandja puhul tähtsaks, ning kanalid, mille kaudu sihtrühm kujundab oma arusaama tööandjatest.
    Välimise maine alla kuuluvad kõik väljapoole suunatud tegevused, nagu värbamiskampaaniad, karjäärilehed, koostöö koolidega, osalemine karjääriüritustel, praktikaprogrammid ja muud tulevastele töötajatele suunatud tegevused.
    Kui alustada tööandja sisemise maine teemadega, on keeruline eksida. Alustades aga tööandja välimise brändinguga enne sisemist, eksisteerib tõsine ebaõnnestumise oht. Näiteks võib uudne, eristuv, sihtrühma tähelepanu köitev värbamiskampaania esialgu eesmärke täita ning tuua soovitud hulga sobivaid kandidaate. Kui värbamiskampaania käigus välja käidud lubadused ei ole kooskõlas organisatsiooni tegeliku sisemise olukorraga, võib kasu kahjuga asenduda.

    Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid

    Kommunikatsiooni käsiraamat on ilmunud juba 18 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberis ilmub täiendus neli korda aastas. Käsiraamat on kasulik abimees igale juhile, avalike suhete ja turundusspetsialistile, aga ka poliitikule ning kõigile teistele, kes peavad kas avalikkuse või klientidega suhtlema ja soovivad kasutada selleks moodsaid kommunikatsioonivahendeid.

    Selleks, et tuua teieni suhtekorralduse valdkonna kõige olulisemad teemad, alustas 2011. aastast tegevust käsiraamatu kolleegium dr Kaja Tampere juhtimisel. Kommunikatsiooni käsiraamatu peatoimetaja on TLÜ kommunikatsiooniõppejõud Annela Laaneots.

    Käsiraamatus tutvustatakse suhtekorralduse valdkonna aktuaalsed ja huvipakkuvad teemasid nii teoorias kui ka praktiliste näidete abil, suhtekorralduse strateegilisest planeerimisest kuni online- ja sotsiaalmeediani välja.

    Loe pikemalt Äripäeva kommunikatsiooni käsiraamatust.

    Mida sisaldab aastalitsents?– ligipääsu veebikeskkonnale– võimalust kasutada nõuandekeskust– vahetatavate lehtedega paberväljaannet– kord kvartalis paberväljaande uuendusi– elektroonilist uudiskirja Õigusuudised

    Uued pettunud töötajad võivad peagi lahkuda ning senistes töötajates võib selline käitumine tekitada arusaamatust ja usaldamatust, mis võib päädida nende niigi madala pühendumuse ja motivatsiooni vähenemisega.
    Tööandja brändi loomise viis etappi
    1. Analüüs
    Analüüsiga tehakse kindlaks tööandja kuvand: organisatsiooni sisemine ja välimine maine tööandjana. Sisemise kuvandi selgitamisel hinnatakse, kuidas näevad ettevõtet olemasolevad töötajad. Välimise kuvandi hindamise eesmärk on välja selgitada, kuidas organisatsioon paistab väljapoole tööandjana. Välist kuvandit hinnatakse ettevõttele oluliste potentsiaalsete uute töötajate sihtrühmade hulgas, mistõttu on vajalik need esmalt identifitseerida.
    2. Ettevõtte väärtuspakkumine
    Tööandja brändingu sisuline alus on väärtuspakkumine, mille puhul on tegemist lubadusega tööandja ja töötaja vahel. See on suunatud nii organisatsiooni praegustele kui ka tulevastele töötajatele.
    3. Juurutamine
    Brändi juurutamisel on oluline kaasamine. Töö mainega nõuab aega, kiirelt tulemust ei saavuta. Protsess peab olema rahulik ja läbimõeldud.
    4. Kommunikatsioon
    Eduka kommunikatsiooni eeldus on läbimõeldud kommunikatsiooniplaan, mis võtab arvesse välimiste ja sisemiste sihtrühmade eripära nii sõnumi sisu loomisel kui ka selle levitamisel. Suur osa kommunikatsioonist toimub internetis, kus suhted mängivad veelgi suuremat rolli usalduse ja usutavuse tekkimisel. Ettevõtetel on keeruline tekitada emotsionaalset seotust, mistõttu on oma töötajate kaasamine võtmetähtsusega. Inimestele, kes tunnevad uhkust oma organisatsiooni üle, tasub anda võimalus seda positiivsust jagada.
    5. Hindamine ja parandamine
    Tööandja bränding on elav protsess, mis ei lõpe pärast brändi väljatöö- tamist. Keskkond, inimeste ootused ja vajadused muutuvad, mistõttu tuleks tööandja brändi regulaarselt testida välimise ja sisemise sihtrühma poolt ning võtta kasutusele mõõdikute süsteem tulemuslikkuse hindamiseks.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Dow ja S&P 500 võtsid hoo maha, meemiaktsiad said jõudu juurde
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.